בטון מוחלק לגינה

  • בית
  • בטון מוחלק לגינה
image

עיצוב גינות הפך לתחום אדריכלות בפני עצמו, כאשר יותר ויותר אנשים גילו נכונות להשקיע בחלל החיצוני שלהם לא פחות, ולעיתים אף יותר, מהעיצוב וההשקעה לה זכו חדרי הפנים בבית. ההשקעה הנדל“נית בבית עם גינה אינה מבוטלת, וויתור על ההשקעה בגינה הוא בבחינת הוצאה לחינם.

יש המעוניינים בגינה פורחת ומלבלבת המעניקה שכיית חמדה בטבע במבנה הפרטי, תוך חיבור עצי פרי, פרחי נוי וערוגות עשבי תיבול רעננים. אחרים יעדיפו את הגינה הביתית במתחם מדשאות חי או סינטטי וריצוף הסובב אותו, על מנת להניח ריהוט לנוחות בני הבית ולאירוח. גינות גדולות דיין יאפשרו את השילוב בין השניים. השימוש בחומרי בטון מוחלק לגינה יאפשר עיצוב דקורטיבי והתאמה לכל מראה עיצובי אותו תרצו להשיג, וזאת לצד האיכות והחזקה שמביא אתו חומר הגלם, מה שיעיל במיוחד בתנאי חוץ.

הבטון כחומר גלם הוא חומר גמיש בשלב העיצוב וחזק במיוחד לאחר הייבוש והגימור. עמידותו מתבטאת גם בתנאי חוץ, כאשר אין הוא ניזוק מפגעי מזג האוויר ויכול לעמוד לאורך שנים בשמש הישראלית החמה והקופחת ובגשמים עזים. יתכן וחומרי הציפוי והבידוד ידרשו תחזוקה וחידוש מדי מספר שנים, אך יציקת הבטון תעמוד על תילה ללא פגע.

בטון מוחלק הוא שיטת עבודה שפותחה לאורך השנים, על מנת להפוך את יתרונותיו של החומר לפונקציונאליים ולשלב אותו בתחומי עיצוב הפנים. החלקת הבטון מתבצעת בצורה מדויקת תוך עבודה בטמפרטורה קבועה ששומרת על גמישות חומר הגלם, ובעזרת מפלסת ייחודית הקרויה “הליקופטר“. לא די בשימוש במכשיר מתאים על מנת להגיע לבטון מוחלק וברמה גבוהה, אלא ובעיקר נדרשת יד אמונה ועשירה בניסיון מקצועי רב בעבודה עם בטון מוחלק.

השימוש בבטון מוחלק לגינה יכול להתבטא בדרכים רבות. הדרך הנפוצה והמוכרת ביותר היא ריצוף. יציקת שבילי מעבר בגינה או יצירת משטח נוח ונעים להנחת רהיטים ולישיבה בגינה בהנאה. בכל המקרים, הנחת ריצוף בטון מוחלק בגינה מצריך עבודה הנדסית של יישור השטח טרם ביצוע העבודה, ויציקה מוקפדת ומתוכננת של החומר באופן שימנע את גידולם של עשבים שוטים בין חריצי הריצוף. גם בבחירת חומרי הבידוד והצבעים המתאימים לצביעת הבטון יש להביא בחשבון את ההיבט העיצובי כאשר יש להתאים את הצבעים והסגנון: אווירה כפרית, עיצוב יוקרתי ועוד. בגינה המשלבת בריכה הבטון יעניק משטח אחיד, בטוח ועמיד לצד עיצוב מרהיב. כאשר בוחרים לצקת את הריצוף התוחם את הבריכה מבטון מוחלק, מבטיחים חומר המונע החלקה מחד גיסא ועמיד למים מאידך גיסא.

ניתן לשלב גם הפרדה בין חללי הגינה השונים באמצעות בטון מוחלק לגינה. אם באמצעות הפרדה ישירה על ידי יציקת מעברי בטון בין החללים השונים, ואם באמצעות יציקות בטון ועיצובם לפריטי ריהוט גינה. ספסל הפונה אל גינת הנוי, דרגש ישיבה נמוך המשתלב עם פוטונים צבעוניים לנוחות מרבית ועוד מגוון רעיונות.