חיפוי בטון אדריכלי

  • בית
  • חיפוי בטון אדריכלי
image

הוספה של סיבי זכוכית צפופים במיוחד לתערובת הבטון התעשייתית יצרה את החומר הנקרא בטון אדריכלי, המעניק חומר מרשים למראה, איכותי לעבודה, ידידותי לסביבה, ובעל תכונות חזקה ועמידות בפני היווצרות של כתמים וספיגה של נוזלים. בטון אדריכלי ניתן ליצור בערב רב של עיצובים ייחודיים שאינם דומים לחומרי עיצוב אחרים הקיימים בשוק והוא מתאים לחיפוי ולריצוף פנים הבית ואף למשטחים חיצוניים.

לאורך השנים הבטון כחומר היה מוכר לתעשייה בשימושים שונים, בניהם ריצוף מבנים תעשייתיים על מנת להבטיח בטיחות, לאפשר יכולת לנשיאת משאות כבדים כגון מכונות, ולמנוע החלקה, וכן לחיפוי של קירות לצרכי הגברת הבטיחות ויצירת חדרי ביטחון על פי תקני פיקוד העורף להבטחת הגנה מרבית בשעת הצורך, שילובו של בטון האדריכלי בעולם העיצוב הביא אדריכלים, קבלנים ומעצבים רבים להפוך את החומר למועדף בתחום העיצוב, ולהשתמש בבטון אדריכלי לחיפוי קירות, רצפות, מדרגות, מעקות ועוד אלמנטים עיצוביים בתחום הבית ומחוצה לו. הבטון האדריכלי משמש לרוב כבר בתהליך הבנייה הראשוני בשל חוזקו, במטרה להעניק למבנה תמיכה ויציבותו כן בשל עלותו הנמוכה ביחס לחומרי בניה אחרים.

ניתן לעשות שימוש בבטון אדריכלי לחיפוי קירות חיצוניים של מבנה, הן להשגת מראה יוקרתי ואסתטי ברמה גבוהה, והן להעניק לו בידוד והגנה מפני פגעי מזג האוויר. בטון אדריכלי הוא חומר העמיד במים ובחום לאורך שנים רבות. החיפוי יכול להגיע בצבע ובמראה אחיד או לשלב טקסטורות וצבעים למעצבים היצירתיים והאמיצים יותר.

גם קירות פנימיים ניתן לעצב באמצעות חיפוי בבטון אדריכלי, בין אם בוחרים בחיפוי קירות הבית כולו בדרך זאת, ובין אם בהענקת מראה ייחודי רק בקירות מסוימים על מנת לשבור את המראה השגרתי ולהעניק נופך של יוקרה באלמנטים העיצוביים המשתלבים בחלל.

גם ריצוף בבטון אדריכלי הוא שימוש מוכר המעניק יתרונות עיצוביים רבים. את הרצפה ניתן לצקת באמצעות בטון רגיל שיעבור תהליך פילוס והחלקה, ורק על רצפה חלקה למשעי ניתן להוסיף שכבת בטון אדריכלי, דקה למדי, ביחס לריצוף המלא, על מנת להשלים את המראה וללטש את התוצר הסופי. השימוש בבטון דק מתאים במקרים שבהם קיים משטח מרוצף תחתיו, אך לא ייתן מענה כריצוף מלא. ניתן לעשות שימוש בבטון אדריכלי דק גם על גבי ריצוף קיים במידה ומבקשים להעניק מראה חדש לחלל. מבלי לפרק את הריצוף הקיים.

חיפוי באמצעות בטון אדריכלי אינו מיועד רק לעבודות ריצוף או לקירות ומתאים לעבודה אפילו ביצירה של ריהוט מבטון, עוד פן עיצובי הבולט בתחום העיצוב. חיפוי ספסל גינה בבטון אדריכלי יעניק לו מחד גיסא מראה נקי ויפה ומאידך גיסא את העמידות והבידוד לו הוא זקוק על מנת לשמר את החומר בתנאים חיצוניים ולאורך זמן. טכנולוגיות חדישות מביאות את ייצורו של הבטון האדריכלי במבחר טקסטורות משתנות בניהן גימור חלק או מחורר לבחירת האדריכלים.