משטחי בטון למטבח

  • בית
  • משטחי בטון למטבח
image

המטבח הוא אחד החללים המשפיעים על הבית כולו ומחברים אמירה עיצובית עכשווית לצד פונקציונאליות נדרשת. החיבור בין עיצוב דקורטיבי לשימוש בחומרים המתאימים לתכונותיו של המטבח, שיבטיחו עמידות לאורך זמן, עשוי להיות מאתגר.

אחד האלמנטים החדשניים והבולטים בתחום עיצוב המטבח הוא השימוש במשטחי בטון אדריכלי המעניק איכות ללא פשרות, רמת גימור גבוהה ומראה יוקרתי למטבח. המראה הייחודי שמעניק משטח הבטון למטבחים מתאים הן למטבחי פנים והן למטבחי חוץ, ונועד להחליף את השימוש בשיש או תחליפיו כחומר גלם למשטח העבודה או לאי מרשים במרכזו של המטבח. בטון אדריכלי מעניק יוקרה ואיכות לצד מרקם חלק למשעי, גוונים עשירים הפותחים שלל אפשרויות בחירה, החל ממראה מינימליסטי, עיצוב אורבני מגע חמים וכפרי וכלה במגוון נוסף של עיצובים אפשריים לקבלת מראה ואמירה המשתלבים בעיצוב הבית כולו.

משטחי עבודה למטבח העשויים מבטון הם חיבור שנולד כתוצאה מפיתוח שיטת החלקה הייעודית לעבודה עם בטון, חומר המאופיין בגמישות מחד גיסא ועמידות וחוזק מאידך גיסא. על מנת להתאים את החומר לצרכי המטבח המאופיינים ברטיבות, הכתמה, חום וכדומה, המשטחים עוברים תהליך איטום קפדני בעזרת חומרי איטום יעילים במיוחד, אשר בנוסף להיותם מבודדים ומגנים על החומר מתכונות המטבח, הם גם מעניקים לו מגע חלק למשעי, מרקם קריר ונעים למגע, ותחזוקה קלה במיוחד.

בטון מוחלק הוא חומר שמעניק את כל יתרונות הבטון כפי שאנו מכירים אותם: חוזקה ויציבות, עמידות לאורך זמן, עבודה מהירה ונוחה, תחזוקה קלה ועוד, וכל זאת לצד היכולת לעצב, לצבוע ולהעניק מראה מרשים. בטון מעוצב, או בטון אדריכלי, מאפיינים את חיבתם של האדריכלים והמעצבים לחומר הגלם הזה, שמאפשר להם יצירתיות עד אין קץ. באמצעות בטון מוחלק ניתן ליצור חיפויים, לשלב אלמנטים שימושיים כגון מידוף, קורות ומשקעים לצרכים שונים (פינת תבלינים שקועה על המשטח, מסגרת לכיריים ועוד). תהליך ההחלקה מביא את הבטון לישורת מושלמת, ובעזרת פיגמנטים וצבעים אקריליים המועשרים במינרלים ניתן להגיע למניפת צבעים עשירה ומרשימה לבחירה.

לא כל מעצבי המטבחים עובדים עם בטון מוחלק, בעיקר משום שמדובר במיומנות גבוהה המחייבת ניסיון והיכרות מעמיקה עם החומר ותכונותיו. בעוד שהבטון גמיש במיוחד ונוח לעבודה במצב הצבירה הרטוב שלו, לאחר שהוא מתקשה, הוא מהווה יחידה אחת של המשטח (בניגוד לדוגמא משיש המגיע בחתיכות או מריצוף המודבק כאריחים בודדים), מה שמקשה מאוד על ביצוע תיקונים בעבודה הראשונית במידה ולא התבצעה כראוי. השילוב בין מקצועיות ללא פשרות ליד אומן יצירתית ועדינה הם לרוב מה שיקבעו תוצאת עבודה מושלמת בעבודה עם בטון מוחלק בכלל ובתחום משטחי בטון מעוצבים למטבח בכלל. השיטה הישנה בה המלצות עברו מפה לאוזן הייתה ונותרה שיטה מצוינת לבחירת בעלי מקצוע ונותני שירותים בכל תחום צרכנות, ובמידה ולא מצאתם המלצה שכזאת, אל תחששו לבקש מבעל המקצוע פרטים, תיק עבודות ופרטי ממליצים.