בטון חשוף דקורטיבי

  • בית
  • בטון חשוף דקורטיבי
image

מרתקות ומופלאות הן דרכו של עולם העיצוב. מה שהפך את הבטון לחומר בולט בתעשיית עיצוב הפנים והחוץ, הן שיטות ההחלקה הייחודיות שפותחו במיוחד על מנת לייצר בטון מוחלק, ופיתוחם של צבעים אקריליים המועשרים במינרלים בהתאמה ייעודית לבטון, ובמטרה לגבור בעזרתם על המראה האפרפר, הקר והנוקשה המזוהה כל כך עם החומר. ודווקא לאחר שהבטון המוחלק תפס מקום של כבוד ושליטה מוחלטת בקטלוגים הדקורטיביים בעולם העיצוב, שהציגו ריצוף דמוי פרקט, חיפוי קירות יוקרתי ודוגמאות בטון מוטבע יצירתיות, החלה העין העיצובית לחפש את המראה השב למקורות והעניקו במה עיצובית לבטון חשוף דקורטיבי.

לבטון חשוף ישנה היכולת לשמור על תכונות המקוריות. גסות החומר וקשיחותו הפכו אותו למתאים למיגון ולהנחת תשתיות, וכן הפכו אותו לחומר מועדף בתעשייה. משום כך, שילובו בעולם העיצוב המודרני עורר תחילה השתאות, אך במהרה נטע שורש והביא ליצירת תפיסה חדשנית ועכשווית בתחום העיצוב. יתרונותיו הרבים הם בתרומתו לבידוד תרמי ואקוסטי בחלל, שימור אנרגיית החום בחודשי החורף הקרים וגמישותו המאפשרת יצירתיות ללא גבולות בעבודה עמו. הבטון משתלב בהרמוניה מושלמת בעיצוב המודרני לצד חיבורו גם לפן מסורתי, עיצוב כפרי ואלמנטים בעיצוב הביתי.

הטקסטורה הגסה וצבעי החומר הקרים מביאים לאמירה עיצובית של חיבור לישן והטוב, מעין רישול מכוון. הבטון אמנם יעבור תהליך החלקה וגימור ולא באמת יישאר בתצורתו הטבעית, אולם האלמנט העיצובי יוביל לשם. הותרת הבית כולו, על הריצוף שבו וקירותיו, במראה בטון חשוף, לא יביא לתוצאה ולמראה העיצובי הרצוי, אלא אם תבחרו באמירה ועיצוב של אתר בניה. יחד עם זאת, קיר אחד של בטון חשוף במרכז הבית, תוך חיבור ושילוב עם אלמנטים נוספים כגון תאורה, חלונות וריהוט, יכול להעניק מראה ייחודי ומקורי לחלל כולו.

עיצוב בבטון חשוף דקורטיבי מאפיין גם מבנים מסחריים, שבאמצעות עיצוב זה מקרינים חוזק ועוצמה. מטבע הדברים גם השימוש בבטון חשוף ודקורטיבי ללא חיפוי דקורטיבי מוזיל משמעותית את העלויות. הבטון כחומר הוא עמיד וחזק בפני עצמו ולכן לא חייב את החיפוי והציפוי על מנת להגן עליו, וזאת למרות שקיימים בשוק חיפויים וצבעים המעניקים בידוד מושלם ועמידים לא פחות, בניהם בטון דקורטיבי, צבעים אקריליים ומועשרים במינרלים המיועדים לבטון וחיפויים בתערובות אפוקסי השונות. יתרון נוסף להותרת קירות בטון חשוף דקורטיבי הוא שמדובר בחומר יציב ובבטון מוחלק ברמת גימור גבוהה, מה שיאפשר בעתיד במידה ותמאסו במראה הקשיח והתעשייתי, להוסיף חיפוי לבחירתכם לקיר (או לריצוף במידה ובחרתם במשטח שכזה), ממגוון החיפויים הקיימים בשוק, אולם ללא צורך בהקמה מחדש של הקיר ו/ או המשטח הרצוי.

בטון חשוף דקורטיבי במידה והוא מוחלק היטב וברמת גימור גבוהה, מתאים גם בעיצוב של מרפסות וגינות, הן כריצוף המשטח כולו, והן ביצירת אלמנטים עיצוביים נוספים ואחרים בשטח החיצוני של הבית.