בטון מוחלק אפוקסי

  • בית
  • בטון מוחלק אפוקסי
image

עבודה עם בטון מוחלק היא המילה האחרונה בשוק האדריכלות והעיצוב לבונים ולמשפצים מבנים: משרדים, בתים פרטיים, דירות מגורים, מבנים מסחריים, חללים תעשייתיים ועוד. יתרונותיו של בטון מוחלק טמונים הן בתכונות החומר שידוע כחומר חזק, יציב ועמיד בכל תנאי ולאורך שנים רבות, והן באפשרויות העיצוב הרבות שהוא מציע בזכות גמישותו בשלב העבודה ושלל הצבעים והציפויים שפותחו במיוחד לצרכי עבודה ועיצוב בטון מוחלק. אחד החומרים המעניקים מראה מרשים ויוקרתי לעבודות בטון מוחלק הוא חומר האפוקסי המוכר לתעשייה.

אפוקסי הוא בעצם חומר מסוג פולימר המתקשה בתהליך ערבוב ומיזוג עם חומרים אחרים בעלי תכונות מקשות. בתעשיית האפוקסי מייצרים שרפים על ידי יצירת תערובות מחומרים שונים. האפוקסי למעשה מיוצר ומשווק בעבור מפעלים ותעשיות ואינו נמכר כחומר לצרכני הקצה. כחומר גולמי האפוקסי עובר תהליך עיבוד על ידי אותן תעשיות, המוסיפות לו מדללים וצבעים, חומרי הסמכה והגמשה ודבקים ברמות חוזק שונות. תערובות ותוספות אלה נועדו הן להוזלת מחיר חומר הגלם והן על מנת להרחיב את טווח השימושים וליהנות מיתרונותיו של האפוקסי בתעשיות ובשימושים שונים.

מגוון תערובות האפוקסי הקיימות בשוק נותנות מענה לצרכים השונים של התעשיות השונות, בניהם: דבקים, ציפויים, חומרי מילוי ואחרים. המשותף למבחר התערובות וחומרי האפוקסי הוא כוח ההדבקה חזק במיוחד, עמידות בפני חום, קורוזיה והענקת בידוד החשמלי. נוסף על אלה, תכונותיו של האפוקסי ברובן ניתנות לשינוי על ידי יצירת תהליכים כימיים וערבוב של החומר עם חומרים אחרים.

ציפוי אפוקסי הוא שם הכולל בתוכו מבחר סוגי ציפויים המיועדים ומתאימים למטרות שונות, בניהן: ציפוי חלק, ציפוי מחוספס, קוורץ צבעוני, ציפוי אנטי סטטי ומגוון צבעים לצביעת אפוקסי. ציפוי אפוקסי איכותי שנעשה ברמה גבוהה ובאופן מקצועי יותיר אחריו מראה אסתטי, קל לתחזוקה ולניקוי המסייע בבידוד ושימור עבודת הבטון. בשל עמידותו של ציפוי האפוקסי בחומרים קשים, בניהם חומצות וחומרי חיטוי לסוגיהם, משרד הבריאות קבע את החומר כמומלץ בעבור מפעלי מזון ותרופות, בתי חולים, מטבחים וחללים אחרים המצריכים רמת ניקיון וחיטוי גבוהה. מדובר גם בחומר מקובל וחביב על אדריכלים רבים שמצאו בציפוי האפוקסי חומר בעל מראה אסתטי, מגוון צבעים ותבניות עיצוב והעיצוב באמצעותו הפך לשם דבר הן במבנים מסחריים והן במבנים פרטיים.

בטון מוחלק משמש ללא מעט אפשרויות עיצוביות ופונקציונאליות, בניהן ריצוף החלל במראה אחיד ויוקרתי, חיפוי קירות, ריצוף וחיפוי משטחי חוץ בגינות ובמרפסות, יציקת ריהוט ואביזרי נוי, משטחי ריצוף לבריכות שחיה ובריכות נוי ובעצם כל רעיון שיעלה בידי המעצב. מאחר ומדובר בחומר גמיש ורך בשלבי העבודה ניתן לצקת ממנו כל דבר, ובעזרת תהליך החלקה ייעודי לבטון, לפלס אותו למראה וגימור מושלמים. ציפוי האפוקסי ישלים את העבודה למראה יוקרתי ומרשים. עבודות בטון מוחלק אשר מועשרות בצבעי וציפויי אפוקסי בולטות במיוחד במגזיני העיצוב ובהמלצות מעצבי הפנים בשל שלל היתרונות הללו.